Culture Days

Vendredi le 27 septembre & samedi le 28 septembre, 9h-16h30

Free – Gratuit

[Le français suit]

Learn about Manitoba’s agricultural heritage in a fun-filled and crafty day, before the Homesteader’s Village closes for the season. The museum offers free admission both days.

Fall Craft

Children will have the opportunity to create their Fall Craft all day, from 10:00 am to 4:00 pm.

Like a Pioneer! Tours

Come and visit the Homesteaders’ Village at the Manitoba Agricultural Museum in a unique guided tour. The tour will focus on the life of the Pioneer and how the museum works all year at keeping it alive. Learn about the importance of the train and an elevator in Prairie life and the traditional log houses but also about how the Manitoba Agricultural Museum preserves Pioneers’ heritage and keeps it alive through exciting activities and demonstrations!

Tours materials are developed for the whole family but advised for children 8 and older due to the length of the program. Families are welcome to come and go throughout the visit to accommodate their little ones’ needs!

English Tours on Friday and Saturday at 10:30 am – 1hr/1hr30min
French Tours on Friday and Saturday at 2:00 pm – 1hr/1hr30min

Découvrez le Musée d’agriculture du Manitoba et le passé agricole de notre province, avant la fermeture saisonnière du Village des Pionniers! L’entrée est gratuite le vendredi et le samedi.

Bricolage d’automne

Les jeunes auront l’occasion de créer leur propre bricolage d’automne, de 10h à 16h.

Visite guidée « Comme un Pionnier! »

Venez visiter le Village des Pionniers dans un contexte unique grâce à cette visite guidée. La visite s’intéressera à la vie des Pionniers ainsi qu’au travail du musée pour faire vivre ce patrimoine. Découvrez l’importance du train et des élévateurs à grain dans les Prairies et visitez les maisons de boism apprenez-en plus sur le travail du Musée d’Agriculture du Manitoba pour préserver cet héritage et le faire vivre via des activités et des démonstrations uniques!

La visite s’adresse à toute la famille mais est recommandée pour les enfant des 8 ans et plus en raison de sa durée et des distances de marche. Les familles sont invitées à participer à seulement une partie de la visite pour s’adapter aux besoin des tout-petits.

Visites en français vendredi et samedi à 14h – durée d’1h/1h30
Visites en anglais vendredi et samedi à 10h30 – durée d’1h/1h30